مراقبت های بعد از کاشت مو که باید انجام دهید

مراقبت های بعد از کاشت مو که باید انجام دهید

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو یکی از موارد مهم و حیاتی بعد از کاشت مو جهت نتیجه گیری بهتر است.

کاشت موی سر یک روش جراحی زیبایی است که در آن ریشه های مو از یک قسمت بدن که در برابر ریزش ارثی مقاوم است، به قسمتی که موها در حال ریزش هستند، پیوند زده می شود. این روش یکی از بهترین روش های بازگرداندن و تقویت موهای از دست رفته است که در آن موی طبیعی به قسمت در حال ریزش پیوند زده می شود. در یک پیاز مو ۱ الی ۴ تار مو قابل رشد است. البته امروزه روش های جدیدی استفاده می شود که در آن پیاز مو بدن هیچ تغییر و دستکاری انتقال پیدا نمی کند. کاشت مو برای قسمت هایی از بدن مانند سر، ریش، ابرو، مژه، ناحیه تناسلی، سینه و قسمت هایی که دچار اسکار هستند، قابل انجام است. فوليكول های كاشته شده در قسمت در حال ريزش، تا آخر عمر شخص باقي خواهند ماند.

 

علل ریزش مو قبل از کاشت سر

ریزش مو ممکن است به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد، مانند ژنتیک، هورمون‌ها، استرس، بیماری‌ها، داروها، تغذیه نامناسب و عوامل محیطی. برخی از این عوامل قابل مدیریت هستند و با تغییر سبک زندگی یا درمان پزشکی می‌توان ریزش مو را جلوگیری کرد. برخی دیگر از عوامل مثل ژنتیک یا سن قابل اصلاح نیستند و ریزش مو را شتاب می‌دهند.

 

قبل از کاشت سر، باید علت ریزش مو را شناسایی کرده و در صورت امکان آن را برطرف کرد. در غیر این صورت، کاشت سر ممکن است نتایج خوبی نداشته باشد یا باعث شود که موهای قدیمی هم از دست بروند و بعد از انجام ازمایش های لازم و اینکه پزشک کاشت متناسب با شرایط شما را انجام داد؛ راجب مراقبت های بعد از کاشت مو با پزشک خود مشورت کنید..

 

نقاهت کاشت مو

برای پیشگیری از ریزش مو که یکی از رکن های اصلی مراقبت های بعد از کاشت مو است، بعضی از راه‌های زیر را می‌توان پیش گرفت:

استفاده از شامپو، بالسام و محصولات مناسب برای نوع و وضعیت مو

خشک کردن مو به طور طبیعی یا با حداقل حرارت

جلوگیری از استفاده بیش از حد از سشوار، اتو، دستگاه حالت دهنده و رنگ

جلوگیری از فشار زیاد به پوست سر با شانه، بورس، شال گیر یا کلاه

تقویت پوست سر و فولیکول‌های مو با ماساژ منظم

تغذیه سالم و متعادل با در نظر گرفتن ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین

کنترل استرس با فعالیت‌های آرامش بخش چون تنفس عمیق، ژورنال نگاری، گفتگو با دوستان یا مشاور

در صورت نیاز، استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک برای درمان هورمون‌ها، بیماری‌ها یا عفونت‌های مربوط به ریزش مو

برای اطلاعات بیشتر درباره  مراقبت های بعد ازکاشت مو و هم چنین جدیدترین متد کاشت مو، با مشاورین ما در تماس باشید.

 

مصرف به موقع دارو

ممنوعیت های دوران نقاهت کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از:

در چند روز اول بعد از کاشت مو، سعی کنید زیاد حرکت نکنید و بیشتر استراحت کنید. حرکت زیاد ممکن است باعث شود تورم های سر شما بیشتر شود. پس در این مدت، به خود فرصت بدهید.

 یکی از عوامل مهم مراقبت های بعد از کاشت مو،عدم مصرف دخانیات است.شما باید سیگار را بعد از کاشت مو قطع کنید. سیگار حاوی نیکوتین است که می تواند باعث شود زمان بهبودی شما طولانی تر شود.

از قرار گرفتن در محیط های گرم و مرطوب خودداری کنید. شنا کردن، حمام گرفتن با آب داغ و قرار گرفتن در جایی که حرارت زیاد است، ممکن است فولیکول های مو را ضعیف کند و باعث ریزش موهای جدید شود. پس در هفته اول بعد از کاشت مو، از این کارها پرهیز کنید.

به نواحی سر که پیوند داده شده است، فشار ندهید و آن ها را ماساژ نکنید. این کار ممکن است باعث شود فشار به فولیکول های مو وارد شود و منجر به ریزش آن ها شود. البته این محدودیت فقط تا هفته اول یا دوم بعد از کاشت مو است؛ چون بعد از این مدت، پیوندهای مو قوی تر می شوند.

 نحوه ی خوابیدن از فاکتورهای مهم مراقبت های بعد از کاشت مو است .وقتی خوابیده اید، سعی کنید سر خود را در زاویه ای قرار دهید که فشار به موهای پیوند داده شده وارد نشود. در غیر این صورت، ممکن است بعضی از موهای جدید ریزش پیدا کنند.

بعضی از داروها را نباید بعد از کاشت مو بخورید. چون ممکن است باعث شود نتایج پیوند مو تغییر کند. قبل و بعد از کاشت مو، با پزشک یا مشاور خود صحبت کنید و درباره داروهای خود به آن ها بگوئید تا به شما بگوئیند چه داروهایی را بخورید و چه داروهایی را نخورید.

به زخم های سر خود دست نزنید و آلوده نکنید. این کار ممکن است عفونت ایجاد کند و باعث شود کاشت مو مشکل پیدا کند. از رفتن به جاهای کثیف و خوابیدن روی بالشت های آلوده پرهیز کنید. بهتر است قبل از خوابیدن یک حوله تمیز روی بالشت خود بگذارید تا از عفونت زخم های سر جلوگیری کنید.

 مورد مهم دیگر راجع به مراقبت های بعد از کاشت مو ،  این است که حداقل ۳ تا ۵ روز در منزل بمانید و استراحت کنید. سپس می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهید. البته از فعالیت‌های سخت و ورزش تا ۲ هفته بعد از عمل پرهیز کنید.

 هنگام خواب، سعی کنید سر خود را با چند بالش پشتیبانی کنید تا زاویه ۴۵ درجه با تخت داشته باشید. این کار باعث می‌شود تورم و خون‌ریزی کم‌تر شود و فشار به محل کاشت نرسد.

 ازخوابیدن روی شکم یا طرفین خودداری کنید. سعی کنید همیشه روی پشت خود بخوابید تا محل کاشت دچار آسیب نشود.

 ازپوشیدن لباس‌های سر بپوش یا کلاه خودداری کنید. این لباس‌ها ممکن است باعث تحریک یا عفونت محل کاشت شوند.

 ازاستفاده از یخ یا کمپرس یخ برای کاهش تورم و درد استفاده کنید. یخ را در داخل یک پارچه قرار داده و روی پیشانی یا قسمت پشت سر قرار دهید. این کار را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید و سپس ۱ ساعت استراحت کنید.

 به دقت داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را مصرف کنید. این داروها ممکن است شامل داروهای ضد التهاب، ضد عفونی و ضد قارچ باشند. 

 ازشستشو یا ماساژ دادن به محل کاشت خودداری کنید. فقط از آب و شامپوی خاصی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید و آب را با فشار ضعیف روی سر بچکانید.

 ازتغذیه مناسب و سالم استفاده کنید. از مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی بالا مانند میوه، سبزیجات، گوشت سفید، ماهی و غلات استفاده کنید. از مصرف چربی و شیرینی‌ها کاهش دهید. همچنین از مصرف آب و ویتامین‌های مناسب اهمیت بالایی دارد.

مراقبت های بعد از کاشت مو به اندازه ی خود عمل آن بسیار مهم است و اگر تمامی فاکتورهای آن رعایت شود به نتیجه ی مطلوبی دست خواهید یافت 

برای مراقبت های بعد از کاشت مو می توانید به وب سایت رسمی ما مراجعه کرده یا برای راهنمایی بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید

 


Loader